تلفن:

03134394588

موبایل:

09134604047

آدرس:

اصفهان_خانه اصفهان-خیابان گلستانه_پلاک 16

شماره پروانه :

262921-3

روش های مختلف خال برداری

روش های مختلف خال برداری

خال شایع ترین ضایعه پوستی است. در واقع نوعی تومور پوستی است که از سلول هایی به نام ملانوسیت (سلول های رنگدانه) ساخته شده است. به همین دلیل روش های رفع خال مورد توجه افراد قرار گرفته است.

در این مقاله کلینیک پارسی میخواهد به نکاتی در این رابطه بپردازد:

در کلینیک تخصصی پارسی در اصفهان به همراه روش های مختلف کاشت مو، تزریق چربی، ژل و بوتاکس و بسیاری خدمات دیگر در زمینه پوست، مو و زیبایی با مدرن ترین و مجرب ترین تجهیزات بهترین کادر درمانی می توانند این کار را انجام دهند. اگر می خواهید از خدمات این مرکز بهره مند شوید؛ لطفا با شماره09134604047 و 03134394588 تماس بگیرید.

انواع مختلف خال

 دسته بندی های خاصی در نظر گرفته شوند. که به برخی اشاره میکنیم:
  • خال های اکتسابی:

این نوع می توانند در اثر تماس مستقیم با نور خورشید، بارداری، بلوغ و غیره ظاهر شوند. خال های اکتسابی بعد از 30 سالگی معمولا کمتر قابل مشاهده و نامرئی هستند، اما در دوران نوجوانی، پوست همه افراد تمایل به ایجاد انواع خال های اکتسابی دارد.

  • خال های مادرزادی:

در گذشته وجود خال های مادرزادی رایج در بین افراد دارای رابطه خانوادگی نشانه ای برای شناسایی این رابطه تلقی می شد. اما تحقیقات پزشکی نتوانسته دلیل ثابت و مشخصی برای پیدایش این خال ها بیابد. فقط مشخص است که این خال ها می توانند از بدو تولد همراه کودک باشند یا در دو سال اول روی بدن ایجاد شوند.

روش خارج سازی کامل تراشه ای

روش خارج سازی کامل تراشه ای:

در این روش دکتر نسرین معتمدی فرددکتر نسرین معتمدی فرد از جراحی موضعی برای برداشتن خال و بریدن سطح آن با یک چاقوی جراحی کوچک و تیز استفاده می کند و آن را موازی با پوست اطراف می کند.

روش بیوپسی پانچ:

در این روش با دستگاه مخصوص خال برداشته شده و پوست به شکل مکعب سوراخ می شود.

جراحی برشی :

با استفاده از روش جراحی، خال به همراه برش کاملا بریده شده و زخم بخیه می شود.

کرایو :

روش دیگری که برای از بین بردن جای زخم استفاده می شود، روش کرایو است. به این ترتیب گاز اکسید نیتروژن با استفاده از دستگاه مخصوصی به سطح پوست زده می شود تا با ایجاد سرما، خون رسانی به سلول هایی که مولکول ایجاد می کنند، قطع شود و به این ترتیب حذف خال های صورت انجام می شود. یا پوست دیگر بدن ساخته شده.

کوتر :

یکی از روش های بسیار قدیمی و قدیمی پاک کردن تاتو، روش حرارتی یا کوتریزاسیون است. به دلیل عدم تعیین دقیق عمق آسیب بافتی و احتمال زیاد ایجاد اسکار به خصوص برای رفع خال های صورت، استفاده از این روش به هیچ وجه توصیه نمی شود.

لیزر:

 یکی از مناسب ترین روش ها  با لیزر امروزه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان زیبایی مواجه شده است.  لیزر برخلاف روش کوتر، عمق آسیب بافت به طور دقیق مشخص می شود، این روش تنها روشی است که می توان از خال های پوستی صاف یا خال های متصل کننده استفاده کرد.

روش انجام خال برداری با لیزر:

لیزر co2

لیزر Co2 خال را از ریشه جدا می کند و مانند جراحی عمل می کند که حتی بخیه هم باقی نمی ماند. خال های عمیق و قابل رویت که گاهی دارای مو هستند، گاهی اوقات به دلیل عمق، توسط پزشک حذف نمی شوند، زیرا احتمال عود آنها وجود دارد.

لیزر روی

ما لیزرهای دیگری داریم که برای از بین بردن  استفاده می شود. خال ها را می توان با لیزر خفیف برداشت، اما ما اغلب آنها را با لیزرهای مخصوص ضایعات رنگدانه مانند لیزر روی یا Nd:YAG حذف می کنیم. و این کار باید چندین بار انجام شود تا سلول های رنگدانه به تدریج از بین بروند. به این ترتیب اگر لیزر چندین بار استفاده شود و از تماس با نور خورشید پرهیز کنیم، احتمال عود خال بسیار کم می شود. معمولا فاصله بین لیزر درمانی برای برداشتن خال حدود هشت تا چهار هفته است تا بدن زمان کافی برای از بین بردن رنگدانه تخریب شده داشته باشد و مرحله بعدی دوباره انجام شود.
خال برداری باروشRF
خال برداری باروشRF

رادیو فرکانسی یا RF بهترین روش خال برداری

بهتر است بدانید که بهترین روش حذف خال که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد، روش فرکانس رادیویی یا RF است که هیچ عارضه ای ندارد. در این روش از فناوری تولید و انتقال امواج مایکروویو بر روی سطح پوست استفاده می شود و به همین دلیل درمان و ترمیم جای زخم برداشته شده به سرعت نسبت به روش های دیگر انجام می شود. روش RF به دلیل هزینه بسیار مناسب و مقرون به صرفه به عنوان بهترین روش تاتو در بین علاقه مندان و مخاطبین تاتو شناخته می شود. سایر مزایای استفاده از روش RF برای برداشتن خال به شرح زیر است:
  1. قابلیت حذف برچسب پوستی یا میخچه های پوستی.
  2. احتمال ایجاد با روش RF تقریباً صفر است.
  3. در صورتی که بیمار مشکل خاصی نداشته باشد، RF را می توان با بی حسی موضعی ساده انجام داد.
  4. دوره درمان بسیار کوتاه تر از سایر روش های رفع اسکار است.

 

اگر در شهرهای دیگر هستید و امکان مراجعه به درمانگاه تخصصی پوست و مو پارسی ندارید اینجا کلیک کنید.

 

امتیاز شما

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظر بدهید

(0 نظر)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *